معرفی وب سایت Amazon

شرکت Amazon.com

شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی مستقر در سیاتل، واشنگتن، که در آن بر تجارت الکترونیک، ابر رایانه (رایانش ابری)، جریان دیجیتال، و هوش مصنوعی تمرکز دارد. این شرکت به همراه گوگل، اپل و فیسبوک یکی از چهار شرکت بزرگ در صنعت فناوری اطلاعات ایالات متحده محسوب می‌شود. از این شرکت به عنوان “یکی از تأثیرگذارترین نیروهای اقتصادی و فرهنگی در جهان” و همچنین با ارزش‌ترین مارک جهان یاد شده است.

آمازون توسط جف بزوس در 5 ژوئیه 1994 در بلوو واشنگتن تاسیس شد . این شرکت به عنوان یک بازار آنلاین کتاب شروع به کار کرد اما در زمینه فروش الکترونیک، نرم‌افزار، بازی‌های ویدئویی، پوشاک، مبلمان، غذا، اسباب‌بازی و جواهرات فعالیت خود را گسترش داد. در سال 2015‌، آمازون با ارزش بازار از Walmart به عنوان با ارزش‌ترین خرده فروش در ایالات‌متحده پیشی گرفت .در سال 2017، آمازون Whole Foods Market را به مبلغ 13.4 میلیارد دلار خریداری کرد، که به طور قابل توجهی رد پای خود را به عنوان یک خرده فروش فیزیکی افزایش داد. در سال 2018، بزوس اعلام کرد که سرویس تحویل دو روزه آن،Amazon Prime ، از 100 میلیون مشترک در سراسر جهان پیشی گرفته است.

سایت اینترنتیدامنه amazon.com سالانه حداقل 615 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. تا آغاز سال 2016 ، بیش از 130 میلیون مشتری ماهانه از وب سایت ایالات متحده بازدید می کردند. این شرکت سرمایه گذاری زیادی در مقدار زیادی از سرورهای وب سایت خود انجام داده است ، به ویژه برای کنترل میزان ترافیک بیش از حد در فصل تعطیلات کریسمس . طبق رتبه بندی اینترنت الکسا ، amazon.com سومین وب سایت محبوب در ایالات متحده و چهاردهمین وب سایت محبوب در سراسر جهان است.

 

 

بزرگترین بازار آنلاین در جهان است. آمازون بزرگترین شرکت اینترنتی از نظر درآمد در جهان است. این دومین کارفرمای خصوصی بزرگ در ایالات متحده است و یکی از بزرگترین کارفرمایان شرکت‌های با ارزش جهان است.

آمازون از طریق شرکت‌های تابعهPrime Video ،Amazon Music ، Twitch و Audible بارگیری و پخش ویدئو ، موسیقی و کتاب صوتی را توزیع می‌کند . آمازون همچنین دارای بازوی انتشاراتی، انتشارات آمازون، استودیوی فیلم و تلویزیون، استودیوی آمازون و یک شرکت تابعه محاسبات ابری، خدمات وب آمازون است. این شرکت به دلیل شیوه‌های مختلف از جمله استفاده بیش از حد از نظارت فناوری، فرهنگ‌کاری بیش از حد رقابتی و خواستار جلوگیری از مالیات ، و ضد رقابت بودن مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

 

Audible.com

Audible.com فروشنده و تولید کننده سرگرمی های صوتی گفتاری ، اطلاعاتی و برنامه های آموزشی در اینترنت است. Audible کتاب های صوتی دیجیتال ، برنامه های رادیویی و تلویزیونی و نسخه های صوتی مجلات و روزنامه ها را می فروشد . Audible از طریق بازوی تولید خود ، Audible Studios به بزرگترین تولید کننده کتابهای صوتی قابل بارگیری در جهان تبدیل شده است. در تاریخ 31 ژانویه 2008 ، آمازون اعلام کرد که Audible را با قیمت 300 میلیون دلار خریداری خواهد کرد. این قرارداد در مارس 2008 بسته شد و شرکت Audible یکی از شرکت های تابعه آمازون شد.

صوتی برلیانس

برلیانس صوتی ناشر کتاب صوتی است که در سال 1984 توسط مایکل اسنودگراس در گرند هاون ، میشیگان تاسیس شد. این شرکت 8 عنوان صوتی اول خود را در سال 1985 تولید كرد. این شركت توسط آمازون در سال 2007 با مبلغی نامعلوم خریداری شد. در زمان خرید ، برلیانس در هر ماه 12-15 عنوان جدید تولید می کرد. این شرکت به عنوان یک شرکت مستقل در آمازون فعالیت می کند.

در سال 1984 ، Brilliance Audio تکنیکی را برای ضبط دو برابر بیشتر در همان کاست ابداع کرد. این روش شامل ضبط در هر یک از دو کانال هر آهنگ استریو بود. از آنجایی که کتابهای بدون مجوز را مقرون به صرفه کرد ، به دلیل تحول در بازار کتابهای صوتی در حال رشد در اواسط دهه 1980 اعتبار داشته است.

ComiXology

ComiXology یک پلت فرم کمیک دیجیتال مبتنی بر ابر است که از سپتامبر 2013 بیش از 200 میلیون بار دانلود کمیک دارد . این مجموعه شامل بیش از 40،000 کتاب طنز و رمان گرافیکی در دستگاه های Android ، iOS ، Fire OS و ویندوز 8 و بیش از یک مرورگر وب است. آمازون این شرکت را در آوریل 2014 خریداری کرد.

 

بزرگترین دانشگاه این شرکت در خارج از ایالات متحده در حیدرآباد، هند

 

فضا سازی

CreatSpace که خدمات خود انتشار را برای سازندگان مستقل محتوا، ناشران، استودیوهای فیلم و برچسب‌های موسیقی ارائه می دهد، در سال 2009 به یک شرکت تابعه تبدیل شد.

گودرید

Goodreads یک وب سایت ” فهرست نویسی اجتماعی ” است که در دسامبر 2006 تأسیس شد و در ژانویه 2007 توسط اوتیس چندلر ، مهندس نرم افزار و کارآفرین و الیزابت چندلر راه اندازی شد. این وب سایت به افراد این امکان را می دهد تا آزادانه در پایگاه داده گسترده کتاب ، حاشیه نویسی و نقد و بررسی های Goodreads که شامل تعداد زیادی کاربر است ، جستجو کنند. کاربران می توانند برای تولید کاتالوگ کتابخانه ها و لیست خواندن ، کتاب ها را ثبت نام و ثبت کنند. آنها همچنین می توانند گروههای پیشنهادی و بحثهای كتاب خود را ایجاد كنند. در دسامبر 2007 ، سایت بیش از 650،000 عضو داشت و بیش از 10 میلیون کتاب به آن اضافه شده بود. آمازون این شرکت را در مارس 2013 خریداری کرد.

Shelfari

شلفاری یک وب سایت فهرست نویسی اجتماعی برای کتاب ها بود. کاربران شلفاری از عناوینی که متعلق به آنها بوده یا آنها را خوانده اند قفسه های کتاب مجازی ساخته اند و می توانند کتاب های خود را ارزیابی ، بررسی ، برچسب گذاری و بحث کنند. همچنین کاربران می توانند گروههایی را ایجاد کنند که اعضای دیگر بتوانند به آنها بپیوندند ، بحث و گفتگو کنند و درباره کتابها یا موضوعات دیگر صحبت کنند. می توان توصیه هایی را برای خواندن کتابها به دوستان سایت ارسال کرد. آمازون این شرکت را در آگوست 2008 خریداری کرد. Shelfari به عنوان یک شبکه اجتماعی اجتماعی و مستقل در آمازون به کار خود ادامه داد تا ژانویه 2016 ، زمانی که آمازون اعلام کرد Shelfari را با Goodreads ادغام می کند و Shelfari را می بندد.

 

 

Souq.com

Souq.com بزرگترین پلت فرم تجارت الکترونیکی در خاورمیانه است که در دبی ، امارات متحده عربی مستقر است. در تاریخ 28 مارس 2017 ، آمازون تایید کرد که Souq.com را با 580 میلیون دلار خریداری می کند. Souq.com اکنون یکی از شرکت های تابعه آمازون است و به عنوان بازوی آمازون در منطقه خاورمیانه عمل می کند.

 

جستجوی محتوا

“جستجو در داخل کتاب” ویژگی است که به مشتریان امکان می دهد کلمات کلیدی را در متن کامل بسیاری از کتابهای فهرست جستجو کنند. این ویژگی با 120،000 عنوان (یا 33 میلیون صفحه متن) در 23 اکتبر 2003 آغاز شد. حدود 300،000 کتاب در این برنامه وجود دارد. آمازون با حدود 130 ناشر همکاری کرده است تا به کاربران اجازه دهد این جستجوها را انجام دهند.

برای جلوگیری از نقض حق چاپ ، آمازون متن قابل خواندن توسط رایانه کتاب را بر نمی گرداند. درعوض ، تصویری از صفحه تطبیق را برمی گرداند ، به مرورگر وب دستور می دهد چاپ را غیرفعال کند و تعداد صفحات کتابی را که کاربر می تواند به آن دسترسی داشته باشد محدودیت هایی ایجاد می کند. علاوه بر این ، مشتریان می توانند از طریق برنامه “Amazon Upgrade” دسترسی آنلاین به برخی از کتابهای مشابه را خریداری کنند.

فروشندگان شخص ثالث

آمازون بسیاری از فروش خود را (حدود 40٪ در سال 2008) از فروشندگان شخص ثالث که محصولات خود را در آمازون می فروشند ، بدست می آورد. همکاران دریافت یک کمیسیون برای مراجعه مشتریان به آمازون با قرار دادن لینک به آمازون در وب سایت خود اگر نتایج ارجاع در فروش می باشد. در سراسر جهان، آمازون “بیش از 900،000 عضو” در برنامه های وابسته خود دارد. در اواسط سال 2014، برنامه انحصاری آمازون توسط 1.2٪ از کل وب سایت ها استفاده می شود و بعد از Google Ads دومین شبکه تبلیغاتی محبوب است. این سایت اغلب توسط وب سایت ها و افراد غیرانتفاعی مورد استفاده قرار می گیرد تا راهی را برای طرفداران خود فراهم کند تا کمیسیون خود را بدست آورند. آمازون گزارش كرد كه بيش از 1.3 ميليون فروشنده در سال 2007 از طريق وب سايت هاي آمازون محصولات را فروخته اند. بر خلاف eBay، فروشندگان آمازون مجبور نیستند حساب های پرداخت جداگانه داشته باشند. کلیه پرداخت ها توسط آمازون انجام می شود.

 

منبع: (https://en.wikipedia.org/wiki/Amazon_(company

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *